Fraktpriser
Det er gratis frakt for ordrer over kr 1000. Bestiller du varer med forskjellige leveransetider i samme ordre, så tilkommer et fraktbeløp for hver sending, med mindre beløpet per sending er over 1000 kr. For ordrebeløp under dette er prisen kr 129 per sending. Du mottar e-post med sporingsnummer når vi sender varen.
Levering
Vi sender normalt sett ut varene 2-7 dager fra vi har mottatt din bestilling. Unntak fra denne hovedregelen er forhåndsbestilte varer med senere levering eller når det opplyses om annen leveringstid øverst i kassen eller på produktet. I høysesong mars, april, september og oktober kan normal leveringstid være lengre.
Alle dine bestilte varer sendes samlet på våren når det ikke lenger er frostrisk under transport. Dahlia mini-planter sendes fra slutten av april, mens levering til de nordligste delene av landet først skjer i begynnelsen av juni, eller senere avhengig av hva været tillater. Mini-plantene har blitt dyrket og vokst i drivhus siden januar og en senere leveranse på grund av kalt vær forsinker ikke dahliaens blomstring ettersom de til forskjell fra knoller allerede er igang og vokser også i tiden de står hos oss och venter på å bli sendt. Vi varsler deg med en epost når vi sender mini-plantene, og de må hentes innen 48 timer fra du som mottaker har fått melding fra transportøren.
Vi sender bestillinger mandager eller tirsdager for å redusere risikoen for at pakken blir liggende hos transportøren over helgen.
Vil du hente på Sinsen så velg “local pickup” i kassen. Du vil da få melding om når dine planter er klare for henting. Vennligst kontakt oss innen 48 timer om du ikke kan hente på det aktuelle tidspunktet. Vi oppbevarer ordren kun i 14 dager.
Du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling. Pakker og brev som ikke kommer frem grunnet feil adresse, kan vi dessverre ikke ta ansvar for.
Transportøren gir deg beskjed når pakken kan hentes. Hent din pakke innen 1 uke på ditt nærmeste postkontor.
Dersom du ikke henter pakken innen 1 uke så vil den bli returnert tilbake til oss. Vi kan da ikke refundere det du har betalt ettersom plantene ikke overlever den lange tiden hos transportør og siden produktene blir kassert ved ankomst hos oss. I tillegg vil du bli fakturert for kostnader for returfrakt og håndtering, for tiden kr 179.
Ønsker du at vi sender pakken på nytt, så tillkommer en ny frakt på kr 129.
Betaling
Klarna
Vi benytter Klarna til å håndtere alle betalingene for oss, noe som gjør det sikkert og trygt å handle på nett. Klarna er den største leverandøren av betalingsløsninger til nettbutikker i Norden. På Klarna kan du velge mellom å benytte faktura eller kort.
Leverering til Svalbard
Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som for tiden er kr 236,- .
Angrerett og reklamasjon
Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du mottok varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret og ubrukt. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten. Vi vil tilbakebetale beløpet for varene så snart som mulig.
NB! Angrerettlovens bestemmelse gjelder ikke ferskvare som løk, knoller og planter
Reklamasjon
Ferskvarer som setteløk, blomsterløk, knoller og planter må undersøkes umiddelbart etter mottak for å kunne gjøre reklamasjonen gjeldende.
Man er selv ansvarlig for å følge sporing og hente varene snarest etter varsel eller varsle transportør hvis man er avhengig av å utsette eller flytte leveringssted grunnet reise eller vær.
Ved en eventuell reklamasjon så må du legge ved følgende for å få den behandlet:
- Ordrenummer
- Ditt navn
- Varenavn på produktet reklamasjonen gjelder
- Legg alltid ved bilder og forklar så godt som mulig
Vi kan ikke ta ansvar for feil stell eller om planten er plantet på andre måter enn det vi anbefaler. Vær, vinterforhold og lokale skadedyr som vi ikke kan råde over er ikke en reklamasjonsgrunn.